رادیو جهنم | پادکست 1

رادیو جهنم، پادکست جدید تیم رادیو تراژدی منتشر شد!

رادیوجهنم پادکست نقد فیلم و سریال است. اینجا خبری از گزارش و خبر نیست. در هر شماره سراغ یک فیلم ایرانی و یک فیلم خارجی می‌رویم و درباره‌ی آنها حرف می‌زنیم. منتقد ثابت این پادکست کریم نیکونظر است.

شماره‌ی اول: قاتل و شهید
اولین شماره‌ی پادکست «رادیوجهنم» به نقد دو فیلم اختصاص دارد؛ «موقعیت مهدی» و «تراژدی مکبث». فیلمِ اول اولین ساخته‌ی هادی حجازی‌فر است که هم در جشنواره‌ی فیلم فجر پنج سیمرغ برد هم منتقدان زیادی ازش تعریف کردند. فیلمِ دوم، تازه‌ترین اقتباس از نمایشنامه‌ی «مکبث» است که جوئل کوئن، آن را کارگردانی کرده و اگرچه در فصل جوایز چندان دیده نشد اما تجربه‌ی جذابی در فضاسازی و استفاده از فرم بود. برای اولین شماره پنبه‌ی فیلم اول را زده‌ایم و از ویژگی‌های مهم فیلم دوم گفته‌ایم.

۲ دیدگاه دربارهٔ «رادیو جهنم | پادکست 1»

  1. خیلی درست و مفید در مورد فیلم‌ها صحبت کردید، به دور از ادبیات مرسوم نقد، از نقطه‌نظر شخصی و فنی خودتون، اگه ادامه بدید من که خوشحال می‌شم و استفاده می‌کنم.

  2. آقای نیکونظر، دمت گرم. یه کم عجیبه اما در مورد “مرد بازنده” هم از خود فیلم خیلی خوشم اومد هم از نقد شما (که بهترین نقدی بود که تا امروز راجع به این فیلم شنیدم).
    از دوره ۲۴ (دوره معززی نیا) و سازندگی دنبالتون می کنم. ۲۴ پدیده ویژه ای در زندگی من بود و نویسندگانش برام بسیار عزیزن. سازندگی رو فقط برای نقدهای شما و آقای معززی نیا می خریدم و بعد از رفتن شما دیگه دلیلی برای خریدش نداشتم. از همه یادداشت های شما بسیار زیاد لذت می برم و بارها خوندمشون. این جا به طور خاص می خواهم به یادداشت مربوط به مارک روفالو (۲۴) و واکین فنیکس، نقد متری شیش و نیم و معرفی بابیلون برلین و این گروه خشن (سازندگی) نام ببرم. متن های معرفی تون شبیه یه داستان خیلی جذابه و می شه بارها خوند و لذت برد. بعد از “نقد بازی ها” در ۲۴ هرگز مطلب حرفه ای در این حوزه ندیدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید