رادیو تراژدی | فصل ۲ پادکست ۳ – قسمت سوم

سه زن
قسمت سوم؛ مه‌لقا ملاح

قسمت سوم پادکست «سه زن» درباره‌ی زندگی و کار مه‌لقا ملاح است؛ نوه‌ی دختری بی‌بی خانم استرآبادی و دختر خدیجه افضل وزیری.
مه‌لقا ملاح از دهه‌ی سی شمسی مشغول انجام کارهای عام‌المنفعه برای زنان بی‌سرپناه شد. او در زمان جنگ عراق با ایران هم آذوقه و مواد حیاتی لازم برای جنگ‌زده‌ها فراهم می‌کرد.

با این همه مهم‌ترین کار خانم ملاح، تشکیل جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست بود؛ یک سازمان مردم‌نهاد برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و البته مبارزه با آلودگی‌های محیطی. او معتقد بود این زنانند که می‌توانند از این میراث بشری دفاع کنند.
مه‌لقا ملاح تا آخرین روز زندگی‌اش درباره‌ی محیطزیست ایران هشدار داد و تلاش کرد مانع تخریب مراتع و جنگل‌ها و کم‌آبی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها شود.

نویسنده: سوسن سیرجانی | راوی: کریم نیکونظر | اصلاح صدا و میکس: رضا دولت‌زاده | ناشر: موسسه‌ی هوگویک

۳ دیدگاه دربارهٔ «رادیو تراژدی | فصل ۲ پادکست ۳ – قسمت سوم»

  1. ممنون از زحمات شما. من خیلی این سه قسمت رو دوست داشتم و از موسیقی قسمت آخر هم خیلی لذت بردم به نظرم خیلی مناسب بود. موفق و سلامت باشید

  2. هاله حمیدی

    درود برشما .
    در این روزها که جز غم و خشم ,نخوت و هیجان, سکوت و فریاد در برمان نیست ،شنیدن صدای گرمتان ، همراه با مفاهیم پرمعنای زندگی بزرگان مان به ویژه زنان دانا وجسور وتاثیرگذارمان ؛ شاید آبی است بر آتش.اما این آتش خاموشی ندارد و ذغال زیرینش آخته است .
    یک پیشنهاد داشتم و اون اینه که : اگر بتونید ، در پادکست ها به معرفی فیلم های مستندی هم اشاره کنید که بر اساس زندگی این فرهیختگان ساخته شده با اشاره به اسم فیلم و یا روایت و سازندگان آن و یا کتابی که از اتوبیوگرافی این انسان ها وجود دارد کمکی است به تاثیر بیشتر رفتار ایشان بر زندگی شنوندگان شما ، که ما هستیم و همینطور جستجو ی بیشتر برای دانسته گی.
    از شما وهمه ی همکارانتان بسی سپاسگزاریم .دمتون گرم و جانتون سلامت .
    پیروز وبرقرارباشید .به امید رهایی وفرزانه گی.

  3. درود و عرض خسته نباشید
    بسیار خوشحالم که اخیراً با پادکست شما آشنا شدم. تراژدی سه زن رو گوش دادم و تاثیر بسیار خوبی گذاشت در من. آشنا شدن با زنان تاثیرگذار و مبارز که این روزها هم زیاد شاهد توانمندی‌ها، فعالیت‌ها و‌ مبارزاتشون هستیم در جامعه‌ای مثل ایران که سابقه‌ای بس طولانی در مردسالاری دارد، خون به جان و روح به روان آدم میدمد. باز هم برامون از این زندگینامه‌ها بگذارید.
    ضمناً با صدای نویسنده ارتباط خوبی برقرار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید