رادیو تراژدی | فصل 3 – اپیزود 6

فصل سوم؛ شماره‌ی ششم
بدل هیتلر
این یک تراژدی نیست، قصه‌ی زندگی مردی است که به اسم وطن‌پرستی، با افراطی‌گری، در پی کسب قدرت و پول بود. قصه‌ی این شماره‌ی رادیوتراژدی درباره‌ی داود منشی‌زاده‌ است؛ مردی که عضو رسمی حزب نازی بود، در رادیو زیسن گزارش‌هایی به نفع آلمان هیتلری می‌نوشت و بعد از بازگشت به ایران، رهبر حزب سومکا شد. او حزب سومکا را با مرام حزب نازی تطبیق داد و با چهره‌ای شبیه هیتلر در محافل حاضر شد. منشی‌زاده از چهره‌های مؤثر در کودتای ۲۸ مرداد بود و با پولی که از انگلیسی‌ها و امریکایی‌ها گرفت در روز کودتا به قلع‌وقمع موافقان دولت مصدق پرداخت. این قصه‌ی مردی است که حامی‌نژادپرستی، ترور و البته توطئه بود؛ یک بدمَن در تاریخ معاصر ما.

نویسنده: هانیه کسایی‌فر | راوی: کریم نیکونظر | اصلاح صدا و میکس: رضا دولت‌زاده | ناشر: رادیو تراژدی

خرید کتاب‌های جدید و بسته‌ی نوروزی
RadioTragedy.com

 

۴ دیدگاه دربارهٔ «رادیو تراژدی | فصل 3 – اپیزود 6»

  1. حسین بابایی

    سلام ، مثل همیشه عالی بودید.این روزهایی که واقعا از لحاظ روحی مثل اکثر مردم کشورم اصلا حال خوشی ندارم، تنها راه ارامش من فعلا گوش کردن به پادکست هاست واگر با صدای گرم و بی نظیر شما باشه که دیگه عالیه،من هر روز رادیو تراژدی رو چک میکردم تا ببینم اپیزود جدید دارید یا نه،واقعا دمتون گرم عالی هستید ،من پادکست های زیادی رو دنبال میکنم که همه تو موضوعات مشابه به شما کار میکنند ،انصافا اون ها هم خوب هستند اما شما بی نظیر هستید ،ممنون از شما

  2. سلام و عرض خسته نباشید
    میشه لطف کنید و منابع این قسمت را در کانال تلگرام تون بگذارید تا کسانی که به تحقیق در این زمینه علاقه دارند از آنها استفاده کنند.
    ممنون و سپاسگزارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید